Bijscholing 'Boekhouden op maat van je sportclub'

Inhoud bijscholing

Deze opleiding is geschikt voor sportclubs die meer informatie willen over wetgeving rond vereenvoudigd boekhouden. Dit kunnen zowel kleine vzw’s als feitelijke verenigingen zijn. Kleine vzw’s moeten nl. minstens een vereenvoudigde boekhouding voeren. Sportclubs die feitelijke vereniging zijn, moeten natuurlijk ook een zicht hebben op de financiële toestand van de club. Tijdens deze bijscholing komen de wettelijke verplichtingen voor sportclubs op boekhoudkundig vlak aan bod. Ook de btw-wetgeving halen we kort aan. De excel tool en andere tools worden ook kort aangehaald.

Doelpubliek

Sportclubs die de vereenvoudigde boekhouding voor een kleine vzw of feitelijke vereniging voeren en eventueel btw-plichtig zijn.

Deze sessie is voornamelijk gericht op sportclubbestuurders die nog weinig of geen ervaring hebben met het voeren van een vereenvoudigde boekhouding. Als je als huidige gebruiker nog met vragen zit ben je zeker ook welkom, maar in dit geval is een maatbegeleiding of telefonische bespreking misschien een betere optie.

Duur

Deze bijscholing duurt ongeveer 2,5 uur (inclusief pauze). Clubs die geen btw-boekhouding voeren kunnen de bijscholing na 2 uur verlaten, want in het laatste half uur wordt namelijk dieper ingegaan op de btw-administratie.

Webinar

Deze opleiding is ook mogelijk als webinar. Dan duurt de sessie ongeveer 1,5 uur.

Min aantal deelnemers

Absoluut minimum: 10 deelnemers.

Maximum: 50 deelnemers indien fysiek, onbeperkt indien online

Praktisch

• Lokaal met 1 pc en beamer (inclusief lange HDMI kabel), scherm voor de docent.
  • Internetverbinding voor alle pc’s
  • Zaal voor capaciteit van 50 personen.
  • De aanvrager zorgt voor accommodatie, ontvangst, catering en afdrukken aangeleverd lesmateriaal.
  • De aanvrager zorgt voor de promotie van de bijscholing.
  • Inschrijvingen kunnen via een online inschrijvingsformulier op de site van de Vlaamse Sportfederatie verlopen.
  • Afhandeling van facturatie in samenspraak.
  • Achteraf verstuurt de Vlaamse Sportfederatie naar de aanwezigen een mail met o.a. een link naar een evaluatieformulier en info over het attest van deelname.

Kostprijs

De uiteindelijke kostprijs voor de bijscholing wordt berekend op basis van het aantal aanwezigen en de deelnameprijs die geldt per persoon.

Wie Tarief
Bestuurder/Club-API sportclub aangesloten bij een erkende federatie € 20
Bestuurder/Club-API sportclub niet aangesloten bij een erkende federatie € 50
Medewerker/coördinator van een erkende federatie € 20