Bijscholing 'Brainstormen in je sportclub. Hoe begin je er aan?'

Inhoud bijscholing

Elke sportclub staat voor grote uitdagingen: extra middelen zoeken, nieuwe leden aantrekken, vrijwilligers vinden, nieuwe initiatieven organiseren, communicatie versterken… De lijst is eindeloos. Te vaak wordt beroep gedaan op bestaande initiatieven om het hoofd te bieden aan deze uitdagingen.  En dan merk je plots dat dit niet langer werkt.  “Laten we erover brainstormen” is dan een veel gehoorde uitspraak. Goed zo! Vaak leidt dit helaas tot nieuwe frustraties. En dat is een gemiste kans!

In deze sessie leer je enkele gouden regels om te komen tot een succesvolle brainstorming.  Regels die gelden voor elke uitdaging als sportclub. Je krijgt een reeks instrumenten (canvassen) aangereikt die je sportclub ondersteunen in het organiseren van een brainstorm, zodat de uitdagingen van je sportclub kunnen omgezet worden in concrete ideeën en actieplannen!

Duur

Deze bijscholing duurt ongeveer 3 uur (inclusief pauze).

Deze opleiding kan ook online doorgaan. De sessie duurt dan ongeveer 2 uur.

Aantal deelnemers

Absoluut minimum: 15 deelnemers.

Maximum: 20 deelnemers (om het interactieve karakter van de sessie te waarborgen)

Praktisch

• Lokaal met 1 pc en beamer, scherm voor de docent.
  • Zaal voor capaciteit van 20 personen.
  • De aanvrager zorgt voor accommodatie, ontvangst, catering en afdrukken aangeleverd lesmateriaal.
  • De aanvrager zorgt voor de promotie van de bijscholing.
  • Inschrijvingen kunnen via een online inschrijvingsformulier op de site van de Vlaamse Sportfederatie verlopen.
  • Afhandeling van facturatie in samenspraak.
  • Achteraf verstuurt de Vlaamse Sportfederatie naar de aanwezigen een mail met o.a. een link naar een evaluatieformulier en info over het attest van deelname.

Kostprijs

De uiteindelijke kostprijs voor de bijscholing wordt berekend op basis van het aantal aanwezigen en de deelnameprijs die geldt per persoon.

Wie Tarief
Bestuurder/Club-API sportclub aangesloten bij een erkende federatie € 20
Bestuurder/Club-API sportclub niet aangesloten bij een erkende federatie € 50
Medewerker/coördinator van een erkende federatie € 20