Bijscholing 'Vergoedingen'

Inhoud bijscholing

Je wil als sportclub graag een trainer, bestuurder of medewerker op een correcte manier vergoeden. Wat zijn dan de opties? Elk statuut heeft zijn mogelijkheden maar ook zijn beperkingen. Als sportclub is het belangrijk om een goede keuze te maken. Daarbij speelt niet alleen de vergoeding een rol. Ook verzekeringen, administratie en andere verplichtingen beïnvloeden je keuze.

De lesgever neemt je mee doorheen alle mogelijkheden. Na deze sessie ken je de meest gebruikte vergoedingssystemen en weet je het beste statuut te kiezen voor iedere medewerker binnen je sportclub.

Sinds 1 februari 2023 is ook het decreet rond het uittreksel strafregister van toepassing. Wanneer je een medewerker aanstelt die zal werken met minderjarigen moet je hier vanaf nu ook rekening mee houden. Indien gewenst lichten we concreet toe wat dit betekent voor sportorganisaties.

Duur

Deze bijscholing duurt tussen 1,5 en 2u (exclusief vragen).

Min aantal deelnemers

Streefcijfer: 50 deelnemers.

Absoluut minimum: 15 deelnemers.

Maximum: onbeperkt

Praktisch

• Lokaal met 1 pc en beamer, scherm voor de docent.
  • Zaal voor capaciteit van minstens 20 personen.
  • De aanvrager zorgt voor accommodatie, ontvangst, catering en afdrukken aangeleverd lesmateriaal.
  • De aanvrager zorgt voor de promotie van de bijscholing.
  • Inschrijvingen kunnen via een online inschrijvingsformulier op de site van de Vlaamse Sportfederatie verlopen.
  • Afhandeling van facturatie in samenspraak.
  • Achteraf verstuurt de Vlaamse Sportfederatie naar de aanwezigen een mail met o.a. een link naar een evaluatieformulier en info over het attest van deelname.

Kostprijs

De uiteindelijke kostprijs voor de bijscholing wordt berekend op basis van het aantal aanwezigen en de deelnameprijs die geldt per persoon.

Wie Tarief
Bestuurder/Club-API sportclub aangesloten bij een erkende federatie € 20
Bestuurder/Club-API sportclub niet aangesloten bij een erkende federatie € 50
Medewerker/coördinator van een erkende federatie € 20