Brochure: Is je sportclub btw-plichtig?

Btw

Veel sportclubbestuurders gaan ervan uit dat hun sportclub niets met btw te maken heeft, omdat de club geen winstoogmerk heeft (bv. opgericht is als een vzw). Maar niets is minder waar. Er zijn bijzonder veel activiteiten die ertoe leiden dat een sportclub een btw-nummer moet aanvragen.

In deze brochure hebben wij een aantal belangrijke vragen uitgebreid behandeld:

• Wie is btw-plichtig?
  • Welke vrijstellingen zijn van toepassing op je sportclub?
  • Welke inkomsten zijn niet vrijgesteld van btw?
  • Welke soorten btw-plichtigen zijn er?

De belangrijkste btw-formaliteiten komen aan bod en we bespreken het grootste voordeel van de btw-wetgeving voor een sportclub: het recht op aftrek.

Sportclubbestuurders bij een erkende federatie, erkende federaties en sportdiensten

• Registreer je op de website, log in en lees de brochure online.
  • Ontvang je de brochure liever in je bus? Voeg dan de brochure toe aan je winkelwagen. Het voordeeltarief is van toepassing.

Anderen

• Schaf een website jaarlicentie aan, log in en lees de brochure online.
  • Ontvang je de brochure liever in je bus? Voeg dan de brochure toe aan je winkelwagen. Het normale tarief is van toepassing.

Om dit product te bestellen, moet je ingelogd zijn.
Inloggen

Is je sportclub btw-plichtig
Is je sportclub btw-plichtig?
€ 20,00
EUR
Format: 9,99
Financiën
De grens tussen wel of niet btw-plichtig is soms dun. We zetten alles duidelijk voor je op een rij.
Financiën
Niet meer dan 25.000 euro btw-belaste omzet? Dan is je sportclub een 'kleine ondernemer'.
Financiën
Voor gemengde en gewone btw-plichtige sportclubs lopen de btw-formaliteiten gelijk. Wat moet je precies doen?