Tools: creatief probleemoplossend denken in jouw sportclub

Sportclubondersteuning

De (sport)wereld leek stil te staan het voorbije jaar. Veel sportclubs waren een lange periode gesloten. Dat stelt je als sportclubbestuur voor stevige uitdagingen. Met deze tools bieden we je handvaten om op een efficiënte en gestructureerde manier op zoek te gaan naar oplossingen voor de problemen waar jouw club mee worstelt.

Versterk met deze tools in no time het creatief probleemoplossend vermogen van je club en bestuursleden.

• Creatief denken in teams – CPS en Thinking hats: Met deze twee methodieken organiseer je een efficiënte vergadering in je club. Wil je een probleem creatief aanpakken? Gebruik CPS om in vier stappen resultaat te behalen. Wil je een vergadering in goede banen leiden? Gebruik dan de Thinking hats van de Bono.
  • The 6 thinking hats – leidraad: Met de zes denkhoeden van Edward de Bono worden vergaderingen gestructureerd en efficiënt. In deze tool krijg je een handig overzicht van de verschillende denkhoeden.
  • The 6 thinking hats – werkdocument: Print dit werkdocument af (op A4 of op groter formaat) en geef de planning voor je activiteit overzichtelijk weer met post-its.
  • Actiefiche – projectfiche: Moet er iets georganiseerd worden in je club? Gebruik deze actie-/projectfiche voor een snelle en overzichtelijke voorbereiding.
  • De emotionele rollercoaster: Voor wie iets geweldigs bouwt en onderhoudt zoals een sportclub is deze rollercoaster vast herkenbaar. Een steuntje in de rug op moeilijkere momenten…

Gemaakt en goedgekeurd door Ad Geudens van Adzonderrem.be.

Document niet zichtbaar

Dit document is enkel te downloaden door personen die ingelogd zijn als ambtenaar, student, sportclubbestuurder of medewerker van een federatie die lid is van de Vlaamse Sportfederatie. Of koop een jaarlicentie aan en krijg toegang tot alle documenten en online brochures.

Financiën
Ontdek meer informatie over de winwinlening, een alternatieve financieringsvorm voor jouw sportclub.
Financiën
Waar moet je rekening mee houden bij een obligatielening? Wij helpen je alvast op weg.
Btw
Veel sportclubbestuurders gaan ervan uit dat hun sportclub niets met btw te maken heeft. Maar niets is minder waar.