Werkbaarheidcheques? Ontvang tot 9.000 euro subsidie!

Werkgevers

Met de werkbaarheidscheque kunnen ook sportfederaties extra financiële steun krijgen om knelpunten rond werkbaar werk binnen de organisatie in kaart te brengen en aan te pakken. Twijfel niet te lang, want de aanvraagperiode voor dit jaar loopt tot 31 juli 2024 of tot wanneer het voorziene budget bereikt is.

Als een organisatie aandacht heeft voor werkbaar werk, ontstaat een win-winsituatie voor zowel werkgevers als werknemers. Werknemers blijven langer en gemotiveerder aan de slag en werkgevers kunnen rekenen op gedreven, competente en dus productievere werknemers, wat de efficiëntie van de organisatie ten goede komt.

Daarom voorziet de Vlaamse overheid met werkbaarheidscheques financiële ondersteuning voor organisaties die initiatieven nemen om knelpunten in kaart te brengen en de arbeidsomstandigheden duurzaam te verbeteren. En ook je sportfederatie kan een beroep doen op deze cheques!

Waarvoor kan je federatie werkbaarheidscheques aanvragen?

• een meting of een scan aankopen om de werkbaarheidsgraad in de organisatie in kaart te brengen
  • en/of begeleiding inkopen bij het uitvoeren van een scan of meting rond de werkbaarheid
  • advies, begeleiding en/of opleiding aankopen, waarbij aandacht is voor het psychosociale welbevinden van de medewerkers

Denk concreet aan thema's zoals een duurzaam beleid rond plaats- en tijdsonafhankelijk werken, competenties van medewerkers versterken, of omgaan met verandering en onzekerheid...

Laptop

Bedragen en timing

Er is een maximale subsidie voorzien van € 9.000 euro per organisatie over een periode van maximaal 8 maand voor de ingediende aanvragen tijdens de periode 1 januari 2024 tot en met 31 juli 2024 of tot de middelen op jaarbasis uitgeput zijn.

• Steunpercentage: 60%
  • Eigen cofinanciering: 40%
  • Steunplafond: € 9.000 euro per organisatie

Meer informatie?

Lees er alles over en dien je aanvraag in op de website van de Vlaamse overheid.