voordelig online betalen

Totaaloplossing voor jouw online betalingen

Betalingen innen voor je sportclub of federatie. Het is zo cruciaal maar dikwijls moeilijk te organiseren. Online betalen biedt een oplossing. Gedaan met administratieve last van overschrijvingen en ontbrekende betalingen.

Via een online betaalprovider kun je deze betaalmogelijkheid gemakkelijk aanbieden via jouw website, ledenbeheersysteem of webshop. Maar helaas heeft dit een stevig prijskaartje bij veel providers. Say no more!

De Vlaamse Sportfederatie sloot een interessante samenwerking af met MultiSafepay en Assist om online betalingen vlotter én goedkoper te laten verlopen voor clubs en federaties.

Het resultaat? Tot 40% goedkopere financiële transacties voor clubs en sportfederaties ten opzichte van de normale markttarieven.

Deze overeenkomst kwam tot stand via Shared services van de Vlaamse Sportfederatie.

Traject

Geen vaste instapkosten & korting op transactiekosten

MultiSafepay beheert het betalingsverkeer tussen consument en webwinkel. Heb je als federatie of club een platform waar je producten of diensten verkoopt? Dan kan MultiSafepay de ontbrekende schakel zijn om betalingen vlot en efficiënt te regelen.

Wij onderhandelden voor de sector een interessante prijszetting zonder vaste instapkosten.

• geen instapkosten
  • tot 40% korting op transactiekosten
  • betaling per transactie die je effectief uitvoert
  • ...
vrouw loopt de trap op

Integreren in je boekhouding en ledenbeheersysteem

It takes three to tango. De samenwerking met Assist volgt snel.

Assist biedt een voordelig boekhoud- én ledenbeheerprogramma aan voor clubs. Zij zetten ook hun schouders mee onder het initiatief. Zij integreren MultiSafepay in hun systemen, waardoor federaties en clubs die al werken met Assist, gebruik kunnen maken van de voordelige tarieven. Een dubbele win!

Instappen in Assist hoeft niet, maar het is een mooie surplus voor clubs en federaties.

Bijvoorbeeld

Een club met 200 leden vraagt 350 euro lidgeld per jaar. Dan kan deze club via MultiSafepay tot 1.200 euro per jaar besparen in vergelijking met de huidige markttarieven en afhankelijk van de betaalmethode (bancontact, visa...).

Als de club bovendien nog niet met online betalingen werkt, dan sparen ze ook veel administratieve tijd uit op manuele controle en betalingsherinneringen.

Resultaat

Leen Dillen, projectcoördinator Shared services vindt dat er nog heel wat mogelijkheden zijn voor de sportsector. "Dit is een mooi voorbeeld van een samenwerking tussen twee partners van de Vlaamse Sportfederatie. Of hoe 1+1 soms echt wel 3 kan zijn."

Met deze mooie driepartijensamenwerking bieden we een totaaloplossing aan sportclubs waarmee ze hun betalingen digitaal kunnen regelen, meteen ook hun boekhouding in orde brengen en zelfs hun leden beheren.

Leen: "Wist je trouwens dat, als je jouw leden, officials of trainers wil laten betalen voor een cursus via ons online leerplatform (Totara leerplatform), het ook mogelijk is via de integratie met Multisafepay."

Deze groepsovereenkomst kwam tot stand via Shared services van de Vlaamse Sportfederatie. Kom meer te weten over alle groepsaankopen, diensten en voordelen voor de sportsector.

Een mooi voorbeeld van een samenwerking tussen twee partners van de Vlaamse Sportfederatie. Of hoe 1+1 soms echt wel 3 kan zijn.

Leen Dillen
Projectcoördinator Shared services