Tips voor interne en externe bevragingen

Goed bestuur

Regelmatig wil je als sportfederatie een bevraging afnemen. In het kader van het beleidsplanningsproces, in functie van een kwaliteitscontrole, voor de evaluatie van een initiatief...

Discussietool federatie van de toekomst

Wat is de rol van mijn federatie in de huidige samenleving en in deze van de toekomst?

We prikkelen je graag met een aantal insteken en vragen op basis van eigen ideeën en ervaringen. Zaken waar je best intern en in team over nadenkt in het kader van het beleidsplanningsproces, om een gedragen en doelgericht beleid te voeren. Deze tool dient als inspiratie en discussie, maar is niet wetenschappelijk onderbouwd.

Onderaan bij downloads:

• een discussietool federatie van de toekomst
    Bevraging

Checklist en handleiding bevragingen

Wil je een bevraging doen bij diverse doelgroepen bv. bij je clubs, je leden, je trainers, intern... Afhankelijk van de situatie varieert de ideale vorm en manier van verspreiding van de bevraging.

Onderaan bij downloads:

• een korte checklist voor bevragingen: een A4 met tips bij het opstellen van een bevraging
    • een uitgebreidere handleiding bevragingen: met ook theoretische achtergrond hoe je een goede bevraging kan opstellen en afnemen

Online tools voor bevragingen

Online tools voor het opstellen en afnemen van bevragingen zijn enorm handig. Respondenten vullen ze online in en de antwoorden worden automatisch in een (Excel)document of ander format opgeslagen. Graag een overzicht van de mogelijkheden?

Onderaan bij downloads:

• een overzicht van online tools voor bevragen met pro's en contra's

TIP voor gegevensverzameling beleidsplan!
    Denk op voorhand na over welke analysemethode je wil gaan gebruiken. Afhankelijk van deze keuze, verzamel je andere informatie. Lees dus zeker even het deel over de gegevensanalyse in de handleiding 'Hoe maak je een beleidsplan op?', vooraleer in gang te schieten met het verzamelen van informatie.

Document niet zichtbaar

Dit document is enkel te downloaden door personen die ingelogd zijn als medewerker van een federatie die lid is van de Vlaamse Sportfederatie.

Beleidsplan
    Beleidsplan 2025-2028: wat moet je weten en welke ondersteuning mag je verwachten?
    Digitalisering
    Gaat je algemene vergadering online door, dan moet er natuurlijk ook online gestemd worden. Een overzicht van ...
    Beleidsplan
    Een tool voor federaties die worstelen met boekhoudpakket versus luik II.