Heeft jouw sportclub al een opgeleide club-API?

Ethiek

Club-API's zijn de Aanspreek Personen Integriteit binnen een sportclub voor sporters, trainers,
ouders, bestuurders en vrijwilligers die melding willen doen van grensoverschrijdend gedrag.

In het Jaar van de club-API zet de sportsector extra in op de rol van de club-API. Ook meedoen?

Volg de tweedelige webinar tot club-API

Het Centrum Ethiek in de Sport wil dit jaar 1.000 club-API’s opleiden via de campagne ‘Het jaar van de club-API’.

Verschillende sportclubs hebben al een club-API maar nog heel wat clubs zijn er nog niet mee bekend. Door club-API's op te leiden, draag je bij aan aan een veilige en integere sportomgeving voor iedereen.

Doe je ook mee? Schrijf je in!

Later in het jaar volgen er nog heel wat sessies. Hou onze website in de gaten!

De campagne ‘Het jaar van de club-API’ wil ook de figuur van de club-API bekend maken bij elke sporter en sportclub. Hiervoor werkt het Centrum Ethiek in de Sport samen met de sportfederaties.

campagnebeeld Jaar van de club-API

De club-API is een belangrijke schakel om grensoverschrijdend gedrag in de sportclub op te merken en aan te pakken. We merken dat voor sporters de drempel naar de federatie-API soms nog te groot is. Een API in elke sportclub kan helpen om die drempel te verlagen.

Paula Vanhoovels
federatie-API Vlaamse Atletiekliga