Schrijf je nu in voor de basismodule nieuwe federatiemedewerker

Sportlandschap

Recent gestart als medewerker bij een sportfederatie? Welkom! Wij bieden je een basismodule, die bestaat uit 3 interessante bijscholingsdagen, verspreid over het jaar. Met inhoud specifiek op maat van starters! Ook zeer waardevol: je komt in contact met collega's uit de andere sportfederaties.

3 interessante bijscholingsdagen!

De eerstvolgende bijscholingsdagen zijn gepland op:

• donderdag 6 juni in Gent
  • donderdag 3 oktober in Brussel
  • donderdag 6 februari in Mechelen

Je kan op elk moment inschrijven en stapt in op de eerstvolgende datum. Automatisch ben je ook ingeschreven voor de 2 andere sessies.

Start

De inhoud? Die is specifiek voor nieuwe federatiemedewerkers samengesteld. Je leert niet alleen de structuur en werking van het sportlandschap beter kennen, maar krijgt ook praktische tools en tips die je verder op weg helpen. En ook: het is een perfecte kans om met (nieuwe) federatiemedewerkers en de sprekers van Sport Vlaanderen en de Vlaamse Sportfederatie in contact te komen.

Schrijf je in ›

De 3 sessies zijn een goede eerste stap om kennis te maken met andere nieuwe federatiemedewerkers. Het gaf mij de mogelijkheid om ideeën uit te wisselen over de manier van aanpak bij de andere federaties. De sessies werken verbindend, want doorheen het jaar kom je elkaar nog vaak tegen tijdens andere bijscholingen.

Tijdens elke sessie komen er nieuwe onderwerpen aan bod en zo ook nieuwe inzichten die je in de praktijk zeker kan gebruiken.

Yanina Delva
Wind en Watersport Vlaanderen

Data en inhoud

6 juni 2024 in Gent

• Sportlandschap en subsidiemogelijkheden anno 2024 (Vlaamse Sportfederatie)
  • De Vlaamse Sportfederatie als organisatie en vertegenwoordiger (Vlaamse Sportfederatie)
  • De Vlaamse Sportfederatie als federatie- en clubondersteuner (Vlaamse Sportfederatie)

3 oktober 2024 in Brussel

• Decreten en uitvoeringsbesluiten (Sophie Cools - afdeling subsidiëring)
  • Sportkaderopleidingen, sportdatabank, sportvacatures (Hans Vangrunderbeek - afdeling sportkaderopleiding)
  • Sportpromotie (Hilde Robeyns - afdeling sportpromotie)

6 februari 2025 in Mechelen

• Efficiënt werken: planning en organisatie (Evy Van Coppenolle - Plancoach bij Check)
  • Efficiënt werken met de computer (Wout Knops - Vlaamse Sportfederatie)
  • Iedereen sportclubondersteuner (Lisa Van Ranst - Vlaamse Sportfederatie)

Een absolute meerwaarde wanneer je voor het eerst kennismaakt met een federatie als werkplek. De complexiteit van het federatielandschap wordt hierin wat scherper gesteld, je krijgt een duidelijker beeld van het grote geheel.

Heel interessant om ook de andere federaties te leren kennen, je steekt echt elke keer iets op van elkaar, en tegelijk vergroot je op die manier ook je netwerk.

Inge Labeeu
Cycling Vlaanderen

Prijzen

PRIJS GROEP OPMERKING
€ 150 incl. btw Leden Prijs voor de volledige basismodule (3 dagen)
€ 300 incl. btw Niet-leden Prijs voor de volledige basismodule (3 dagen)
  • Wil je graag deelnemen? Leuk! Lees hier even door bij twijfel of je kan deelnemen en tegen welk tarief.
  • De factuur wordt digitaal bezorgd ongeveer één maand voor de start (of na inschrijving).

Schrijf je in ›