Btw-formaliteiten voor je sportclub

Btw

Voor gemengde en gewone btw-plichtige sportclubs lopen de btw-formaliteiten gelijk. Zo zal je bijvoorbeeld een periodieke btw-aangifte moeten indienen. En correcte facturen uitreiken, met alle verplichte wettelijke vermeldingen.

De 'handleiding btw-formaliteiten' neemt je mee door alle stappen die je als btw-plichtige sportclub moet vervullen:

• De btw-boekhouding
  • Facturen uitreiken
  • Hoe en wanneer dien je de btw-aangifte in?
  • Hoe en wanneer dien je de klantenlisting in?
  • Betalingen aan de btw-administratie
  • Verschuldigde btw
  • Voorschotten
  • Terugbetalingen door de btw-administratie
  • Jaarschema

Document niet zichtbaar

Dit document is enkel te downloaden door personen die ingelogd zijn als ambtenaar, student, sportclubbestuurder of medewerker van een federatie die lid is van de Vlaamse Sportfederatie. Of koop een jaarlicentie aan en krijg toegang tot alle documenten en online brochures.

Financiën
Niet meer dan 25.000 euro btw-belaste omzet? Dan is je sportclub een 'kleine ondernemer'.
Financiën
De grens tussen wel of niet btw-plichtig is soms dun. We zetten alles duidelijk voor je op een rij.
Financiën
Verricht jouw sportclub btw-belastbare activiteiten, dan ben je verplicht om een btw-nummer aan te vragen bij ...