Brochure: Je sportclub en de vrijwilligerswet

Vrijwilligers

Vrijwilligers vormen de drijvende kracht achter vele sportclubs. Terreinen onderhouden, evenementen organiseren, de clubadministratie bijhouden, boterhammen smeren,... Vrijwilligers doen de meest uiteenlopende taken. Dankzij hen en zeker ook dankzij de vrijwillige bestuursleden, kunnen we méér en beter aan sport doen.

Deze brochure loodst je door alle informatie die in de vrijwilligerswetgeving is opgenomen. We zetten de belangrijkste principes op een rijtje. Aan de hand van concrete voorbeelden en een paar modeldocumenten krijg je als sportclubbestuurder een leidraad om het vrijwilligerswerk op een correcte manier toe te passen.

Sportclubbestuurders bij een erkende federatie, erkende federaties en sportdiensten

• Registreer je op de website, log in en lees de brochure online.
  • Ontvang je de brochure liever in je bus? Voeg dan de brochure toe aan je winkelwagen. Het voordeeltarief is van toepassing.

Anderen

• Schaf een website jaarlicentie aan, log in en lees de brochure online.
  • Ontvang je de brochure liever in je bus? Voeg dan de brochure toe aan je winkelwagen. Het normale tarief is van toepassing.

Om dit product te bestellen, moet je ingelogd zijn.

De sportclub en de vrijwilligerswet
€ 20,00
    Format: 9,99
    Vrijwilligers
    Wil je vrijwilligers inzetten? Feitelijke verenigingen en vzw’s komen in aanmerking!
    Vrijwilligers
    Welke voorwaarden zijn er aan vrijwilligerswerk verbonden? En wie kan het uitoefenen?
    Vergoedingen
    Wat zijn de mogelijkheden om vrijwilligers correct te vergoeden? En waar hou je rekening mee?