Vrijwilligerswerk.be: dé plek voor de match made in heaven

Vrijwilligers

Reken jij ook steeds op dezelfde mensen? Extra schouders nodig om je sportclub te dragen? Of wil je gewoon meer vrijwilligers binnen jullie toffe club betrekken? Ontdek hoe je hiermee aan de slag kan.

om deze video te bekijken.

Aantrekken van nieuwe vrijwilligers

Wil je nieuwe vrijwilligers aantrekken, maar weet je niet exact hoe? Je bent niet alleen. Heel wat sportclubs in Vlaanderen hebben hiermee te maken. Toch zijn er heel wat mensen die maar al te graag een handje helpen. Eenmalig of op structurele basis. Het kan allebei. De weg vinden, is echter niet altijd evident. Wij willen hen daarbij helpen.

In samenwerking met gouden partner Assist, Sport Vlaanderen en het Vlaamse Steunpunt Vrijwilligerswerk werkten we een vacaturedatabank voor sportvrijwilligers uit. Zo verlagen we de drempel en brengen we de vragen naar buiten.

Interesse? Lanceer dan snel je vacature duidelijk en aanstekelijk op www.vrijwilligerswerk.be/sportvrijwilliger. En ga zo op zoek naar een ideale match voor je sportclub.

Ontdek het vacatureplatform

Iets voor jouw sportclub? Ongetwijfeld!
Registreer je volledig gratis op het platform. Plaats je vacature. En vind de perfecte match.

Naar vrijwilligerswerk.be ›

Lanceer je vacature duidelijk en aanstekelijk

Een aantrekkelijke vacature werkt. Hoe duidelijker en aanstekelijker je vacature, hoe sneller jullie club die sympathieke vrijwilliger scoort.

Maar hoe doe je dat? Waarop moet je letten? En wat doe je best niet? Wij geven je 10 concrete tips waarmee je jouw vacature naar een hoger niveau tilt en een voorbeeldvacature waarop je je kan baseren.

Assist webinar

Webinars

Wil je sterker aan de slag gaan met de vrijwilligerswerking in je sportclub? We organiseren enkele digitale bijscholingen om je op weg te helpen.

Document niet zichtbaar

Dit document is enkel te downloaden door personen die ingelogd zijn als ambtenaar, student, sportclubbestuurder of medewerker van een federatie die lid is van de Vlaamse Sportfederatie. Of koop een jaarlicentie aan en krijg toegang tot alle documenten en online brochures.

Vrijwilligers
Optimaliseer de kracht van je vrijwilligerspool met Supportplanner, een praktische online tool.
Vergoedingen
Wat zijn de mogelijkheden om vrijwilligers correct te vergoeden? En waar hou je rekening mee?
Vzw
Hier vind je een overzicht van alles wat je moet weten als bestuurder van een vzw en onze ondersteuning.